Tot sobre el Tractament Integrat de Llengües, debats i recursos per als pares

lápicesLa Federació de pares i mares d’alumnes (FAPA) ha posat en marxa una pàgina web en la qual tot el que ho desitgi podrà trobar informació sobre el decret de Tractament Integrat de Llengües del Govern balerar. A més de mostrar l’enllaç al decret original, la FAPA posa a disposició de la comunitat educativa altres recursos com un full de rebuig de les famílies a aquest proposta de l’actual govern. Pots trobar més informació al següent enllaç:

http://www.fapamallorca.org/til/

La posició de FAPA:

Des de FAPA han explicat que els pares i mares són els primers interessats en que els infants dominin quantes més llengües millor, també l’anglès, però esperem per part de les autoritats educatives que actuïn amb serietat i sobre criteris pedagògics per arribar a aquest objectiu. “Des de FAPA Mallorca, com a representants de les famílies de les nostres 180 APIMA associades, contemplem amb molta preocupació l’aprovació i posada en funcionament del Decret de Tractament Integrat de Llengües pel proper curs.

La nostra preocupació es referma per les declaracions dels representants de les associacions de directors i per l’opinió del conjunt dels docents que expressaven els seus dubtes sobre la viabilitat de fer més hores d’anglès en les condicions actuals i consideraven un despropòsit la premura amb que es planteja l’aplicació efectiva del decret en només un mes i mig. En aquest sentit, el text aprovat pel Consell de Govern de divendres passat, deia: “els centres docents no universitaris de les IB, han d’elaborar i aprovar el seu projecte de tractament integrat de llengües abans del dia 20 de juny de 2013”.

Para FAPA conclou que al govern actual no l’importa en absolut l’ensenyament de l’anglès. Ja ens ho imaginàvem quan vàrem saber que el DG d’innovació anava dient a les reunions amb els directors que si els infants aprenien “spanglish” no passava res. A més, si tinguessin el més mínim interès haurien obert un diàleg amb la comunitat educativa i posarien els recursos necessaris, enlloc de generar més diferències entre centres i propiciar l’alternativa que uns centres apliquin el decret i altres no.

I el que és més important, al govern li és indiferent que el preu dels seus experiments normatius sigui l’augment del fracàs escolar perquè en pensen treure un rendiment polític.

La segona conclusió és que es confirmen els nostres pitjors temors i es fan paleses les tendències antidemocràtiques en el si de la Conselleria d’Educació, denunciades des de la pròpia comunitat educativa i aturades en part gràcies a l’informe del Consell Consultiu.

Queda clar que l’únic resultat garantit de l’aplicació d’aquest Decret és l’atac a la nostra llengua i la desigualtat entre centres, segons si tenen o no recursos per aplicar la norma. Qualsevol altre argument és només una excusa per despistar l’opinió de les famílies”.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s